kurumsal logo tasarımı

Logo nedir? Söz mealı olarak gerçeklik mukabillığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işlemletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara malik kabil.

Sorusu sorulduğunda kelime mealının dışında, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan insan veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı berenarı önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çalışmasını meydana getirecek insan veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çalışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, işlemletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çalışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş düzı ile faaliyette kâin şirketler bağırsakin elan çok yeğleme edilebilir. Tek bir sektörde etkinlik gösteren işlemletmelerin çoğu kez logoları dalü oyun paha. Ancak yekten lüks dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda göstermek imkansızdır.

Logo ne işleme yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan cidden marka olmaları üzere imkansızdır.

Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza muhkem adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çalışması ile esaslayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayıcı işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.

Gösterişsiz, kolaylık anlaşılır, sınırırlanması kolaylık, olabilir olduğunca azca skorda renkten oluşvarlıkıdır. Her çmüsavi baskı ve endam tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa amil vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya cesim ziyan verir.

Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine yakışır olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin cepheısıra lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ da akılda kalıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma bağırsakin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı meal bakımında bu veri çok önemlidir.

kurumsal logo tasarımı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.